03.04.2024

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud au reținut în vederea confiscării 1.300 caști cu fir/fara fir, design APPLE, reprezentand bunuri susceptibile a aduce atingere marcii susmentionate

 

În data de 29.03.2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud – Direcția Regională Vamală București au descoperit în cadrul efectuării controlului fizic 1.300 de căști pentru telefoane mobile, cu fir/fără fir, design APPLE, bunuri susceptibile a aduce atingere mărcii susmenționate.

Marfurile au fost descoperite într-un container sosit din China apartinand unei societăți comerciale cu sediul în Republica Moldova iar valoarea acestora, în situația în care ar fi fost comercializate pe piață la preț de vanzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 194.000 lei.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sanatatea si siguranta cetatenilor.

[ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF]

28.03.2024

Noi reguli privind trasabilitatea produselor din tutun

Începând cu data de 20 mai 2024, sistemul de trasabilitate a tutunului va fi aplicabil tuturor produselor din tutun prevăzute de Legea nr. 201/2016 privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor din tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun.

Astfel, și similar cu ceea ce se întâmplă în prezent pentru țigări și tutun de rulat, sistemul de trasabilitate a tutunului va face posibilă monitorizarea mișcărilor (localizarea) și a celorlalte produse din tutun.

În acest scop:

* Toate pachetele unitare de produse din tutun produse în Uniunea Europeană (UE) sau comercializate în UE vor purta un identificator unic (cu informații predefinite privind data și locul fabricației, destinația acestuia etc.). Operatorii economici implicați în comerțul cu produse din tutun, de la producător până la ultimul operator economic, înainte de primul punct de vânzare cu amănuntul, au obligația de a înregistra intrarea tuturor pachetelor unitare aflate în posesia lor, precum și toate mișcările intermediare și ieșirea finală a pachetelor unitare din posesia lor. Această obligație poate fi îndeplinită prin marcarea și înregistrarea ambalajelor sub formă agregată, precum cartușe, baxuri sau paleți, cu condiția ca urmărirea și asigurarea trasabilității tuturor pachetelor unitare să fie în continuare posibile.

* Mișcările acestora vor fi înregistrate pe tot parcursul lanțului de aprovizionare (de la producător sau importator până la ultimul operator economic înainte de prima unitate de vânzare cu amănuntul).

La rândul său, elementul de securitate se va aplica și acestor produse din tutun, care impune ca pachetele unitare de produse din tutun comercializate în UE să fie marcate cu un element de securitate inviolabil, format din elemente vizibile și invizibile, ce va permite autorităților să verifice dacă produsul este autentic sau ilegal.

Similar cu ceea ce se întâmplă în prezent pentru țigări și tutun de rulat, pentru aplicarea sistemului de trasabilitate la alte produse din tutun, este necesar ca toți operatorii economici implicați în comerț (inclusiv producție, import și export și distribuție) cu aceste produse pe teritoriul național, să se înregistreze pe platforma www.ridis.ro, administrată de către Compania Națională ”Imprimeria Națională”.

Astfel, operatorii economici care nu s-au înregistrat încă, trebuie să facă acest lucru până cel târziu la data de 19 mai 2024, pentru a li se acorda următoarele drepturi:

* Codul de identificare a operatorului economic (EOID);

* Cod(uri) de identificare a instalației pentru fabrică, depozit sau unitate de vânzare cu amănuntul (FID), după caz;

* Codul (codurile) de identificare a mașinii/mașinilor de fabricație, în cazul producătorilor.

Implementarea sistemului de trasabilitate și marcare de securitate a fost reglementată mai detaliat în trei reglementări și decizii diferite: (1) Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2018/573 privind elementele principale ale contractelor de stocare de date care urmează să fie încheiate ca parte a unui sistem de trasabilitate pentru produsele din tutun, (2) Decizia de punere în aplicare (UE) 2018/576 a Comisiei privind standardele tehnice pentru elementele de securitate aplicate produselor din tutun și (3) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/574 al Comisiei privind standardele tehnice pentru instituirea și operarea unui sistem de trasabilitate pentru produsele din tutun. În martie 2023, a fost publicat un nou Regulament de punere în aplicare (UE) 2023/448 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/574 privind standardele tehnice pentru instituirea şi operarea unui sistem de trasabilitate pentru produsele din tutun.

Informațiile publicate pe pagina de internet a Autorității Vamale Române sunt destinate exclusiv ca sprijin și nu înlocuiesc prevederile legale în vigoare, pe care trebuie să le cunoașteți și să le respectați. Pot exista alte legi sau reglementări emise de alte autorități, asupra cărora aveți obligația să vă informați.”

25.03.2024

Tone de bunuri contrafăcute reținute de către inspectorii vamali într-o singură zi

Tone de bunuri contrafăcute reținute de către inspectorii vamali într-o singură zi

 

Inspectorii vamali din cadrul Biroului vamal de frontieră Constanța Sud au reținut peste 13 tone de bomboane, 5 tone de pahare din carton și 3.000 lenjerii de pat susceptibile de a fi contrafăcute. Bunurile au o valoare totală de aproximativ 4.000.000 lei și au fost descoperite ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate în trei containere sosite din China, aparținând unor societăți comerciale cu sediul în România și Ucraina.

 

În data de 22 martie 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului vamal de frontieră Constanța Sud – Direcția regională vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate în trei containere sosite din China, aparținând unor societăți comerciale cu sediul în România și Ucraina.

 

Ca urmare a controalelor, inspectorii vamali au descoperit peste 13 tone de bomboane, 5 tone de pahare din carton și 3.000 lenjerii de pat susceptibile de a aduce atingere unor drepturi de proprietate intelectuală pentru mai multe mărci protejate la nivel internațional. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 4.000.000 lei.

 

În conformitate cu reglementările naționale și europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazurilor urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

 

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

[ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF]

21.03.2024

Patine cu rotile în valoare de 1.800.000 lei, reținute de către inspectorii vamali din cadrul B.V.F.Constanța Sud

Patine cu rotile în valoare de 1.800.000 lei, reținute de către inspectorii vamali din cadrul B.V.F.Constanța Sud

 

Inspectorii vamali din cadrul Biroului vamal de frontieră Constanța Sud au reținut 8.000 perechi de patine cu rotile susceptibile de a fi contrafăcute. Bunurile au o valoare totală de aproximativ 1.800.000 lei și au fost descoperite ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în Ucraina.

 

În data de 21 martie 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului vamal de frontieră Constanța Sud – Direcția regională vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China aparținând unei societăți comerciale cu sediul în Ucraina.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit aproximativ 8.000 perechi de patine cu rotile susceptibile de a încălca dreptul de proprietate intelectuală pentru un desen protejat. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 1.800.000 lei. În conformitate cu reglementările naționale și europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun. Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

[ANAF] [ANAF] [ANAF]

20.03.2024

ANUNȚ privind consultarea pieței în vederea atribuirii unui contract pentru achiziția de autospeciale, în conformitate cu MCV 1028334/19.03.2024, în numele și pentru Autoritatea Vamală Română și Agenția Națională de Administrare Fiscală.

1. Denumirea autorității contractante și datele de contact:

- Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), în calitate de achizitor.
Adresa de corespondență: Bulevardul Regina Elisabeta, nr. 3, sector 3, București,

telefon/fax: 021 311 38 09

Persoană de contact: Robert Matei

Telefon: 0213113804

E-mail: autospeciale@onac.gov.ro,

pentru: Autoritatea Vamală Română(AVR) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în calitate de beneficiari.

 

2. Adresa de internet unde sunt publicate informațiile cu privire la procesul de
consultare a pieței: www.e-licitatie.ro - Secţiunea „Consultarea pieţei”, pe site-ul
ONAC: http://onac.gov.ro - Secțiunea „Informații de interes public” și pe site-ul
beneficiarilor: https://www.customs.ro/ și https://www.anaf.ro.

 

3. Obiect consultare:

Achiziția de autospeciale, Cod CPV 34144000-8 – Autovehicule
cu utilizare specială (Rev.2).

 

4. Descriere:

ONAC este instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului
Finanțelor, finanțată din bugetul de stat prin Ministerul Finanțelor, conform legii. ONAC a fost înființat prin O.U.G. nr. 46/2018 ca unitate de achiziții centralizate care derulează, în numele și pentru utilizatorii înscriși în Registrul Utilizatorilor, acorduri-cadru de produse și servicii. În baza acordurilor-cadru atribuite de ONAC, utilizatorii beneficiari ai acestora vor încheia contractile subsecvente.

Prin OUG nr. 23 din 14.03.2024 privind implementarea Sistemului național de
RO e-Sigiliu, ONAC a fost desemnat să organizeze procedura pentru achiziționarea de
autospeciale, în baza specificațiilor tehnice primite și fundamentării necesarului de către beneficiari.

Astfel, ONAC a planificat inițierea unei procedure de atribuire având ca obiect achiziția de autospeciale pentru AVR și ANAF.

Această acțiune face parte din programul de implementare a Sistemului național RO
e-Sigiliu. Programul se derulează la nivel național, iar AVR și ANAF au sarcina de a utiliza și gestiona Sistemul național RO e-Sigiliu în vederea respectării trasabilității
transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul României prin intermediul unor echipamente și softuri specifice pentru această activitate.

În conformitate cu art. 139, alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, ONAC va derula un proces de consultare a pieței ca parte a procesului de planificare a achiziției. Prin procesul de consultare a pieței, ONAC urmărește cunoașterea mai detaliată a pieței de profil.

 

5. Aspecte supuse consultării

Principalele subiecte de discuție ce vor fi supuse consultării includ aspecte tehnice, financiare și contractuale pentru planificarea procedurii, precum:

✓ Prezentarea companiei, respectiv: structura companiei, descrierea rolului pe piață, principalii clienți, cote de piață și strategie de creștere;

✓ Corelarea proceselor de producție și de livrare, respectiv procesul de aprovizionare de la producători și până la distribuitorul/ furnizorul autospecialelor, costuri logistice, rețea de distribuție și capacități aferente, stocuri, aspecte regionale, dependențe de alte piețe din afara României, riscuri în lanțul de aprovizionare;

✓ Produse și modul de formare a prețurilor, respectiv structura și calculul prețurilor, oferte indicative de preț, stabilirea unui nivel de calitate pentru produsele achiziționate și mijloacele/metodele de asigurare a calității care pot fi utilizate în acest context, garanții, sustenabilitate și achiziții ecologice;

✓ Valoarea estimată a autospecialelor;

✓ Cerințe legislative pe plan internațional, regional, respectiv național (standarde
minime, avize/autorizări necesare etc);

✓ Modul de asigurare a garanției, informații privind rețeaua de service-uri autorizate și disponibilitate call-center, în perioada de garanție;

✓ Cerințe minime ale specificațiilor tehnice pentru autospeciale, care se regăsesc pe site-ul părților implicate;

✓ Particularități echipamente accesorii (ex: stații TETRA mobile/portabile/fixe etc.);

✓ Termene estimate de livrare de la semnarea contractului;

✓ Feedback-ul și așteptările operatorilor economici cu privire la structura ofertelor;

✓ Alte aspecte/ provocări / riscuri.

 

6. Modalitatea de desfășurare a consultării pieței

Procesul de consultare a pieței se va desfășura în perioada 19.03 – 03.04.2024, astfel:

1.Prin completarea formularului anexat prezentului anunț și transmiterea acestuia la

adresa de e-mail autospeciale@onac.gov.ro până la data de 25.03.2024, ora 1100.

2. Prin participarea operatorilor economici și a reprezentanților ONAC, AVR și ANAF

la întâlniri individuale în cadrul cărora se vor purta discuții cu privire la subiectele

supuse consultării, în perioada 26 – 29.03.2024.

 

Graficul întâlnirilor va fi comunicat fiecărui operator economic interesat. Întâlnirile

individuale vor fi organizate după cum urmează:

- cu prezență fizică la sediul ONAC din municipiul București, sector 3, b-dul

Regina Elisabeta nr. 3;

- prin intermediul unei aplicații de apeluri video pentru conferințe (e.g. Zoom) în

cazul operatorii economici care solicită expres.

Operatorii economici interesați să participe la întâlnirile individuale, își vor comunica

intenția până la data de 22.03.2024 la adresa de e-mail autospeciale@onac.gov.ro.

În vederea unei bune acoperiri a subiectelor supuse consultării, este de preferat ca

operatorii economici interesați să participe la consultările menționate la pct. 2 cu o echipă multi-disciplinară, din domeniile comercial, tehnic, juridic și financiar.


7. Dată limită consultare

Procesul de consultare al pieței se desfășoară până la data de 03.04.2024, inclusiv.

 

8. Precizări suplimentare

Operatorii economici au obligația de a declara și indica care dintre informațiile puse la dispoziția ONAC sunt confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.

In anunțul publicat în SEAP sunt anexate: specificațiile tehnice aferente loturilor

respective și chestionarul către operatorii economici, privind consultarea pieței.

Conform art. 19 alin. 5 din H.G. nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, informațiile cu privire la rezultatul procesului de consultare a pieţei vor fi publicate pe site-urile www.e-licitatie.ro și www.onac.gov.ro. până cel târziu la data inițierii procedurii de atribuire.

 

Menționăm că documentele anexate acestui anunț pot fi consultate la adresa https://www.customs.ro/info-publice/achizitii-publice/anunturi-consultare-piata 

11.03.2024

Informare privind publicarea Deciziei (UE) 2024/775 a Comisiei din 4 martie 2024

Informare privind publicarea Deciziei (UE) 2024/775 a Comisiei din 4 martie 2024

 

Vă informăm că în data de 6 martie 2024 în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, 6.3.2024 a fost publicată Decizia (UE) 2024/775 a Comisiei din 4 martie 2024 privind scutirea de taxe la import și scutirea de TVA la import, acordate pentru bunuri destinate distribuirii sau punerii la dispoziție cu titlu gratuit persoanelor care fug de agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei și persoanelor aflate în dificultate în Ucraina.

Potrivit Deciziei (UE) 2024/775 acordarea facilităților pentru bunuri destinate distribuirii sau punerii la dispoziția cu titlu gratuit persoanelor care fug de agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei și persoanelor aflate în dificultate în Ucraina se aplică de la 01 ianuarie 2024 până la 31 decembrie 2024.

 

Aceasta poate fi accesată pe site-ul oficial al Uniunii Europene la următorul link:

http://data.europa.eu/eli/dec/2024/775

11.03.2024

Noul sistem de declarare a mărfurilor - AES - RO, operațional din 16 martie, orele 10.00

Noul sistem de declarare a mărfurilor - AES - RO, operațional din 16 martie, orele 10.00

 

16 martie 2024, orele 10.00 - Intrare în producție sistem AES-RO

Autoritatea Vamală Română introduce în declararea mărfurilor un nou sistem de declarare a mărfurilor – Sistem de export automatizat – AES. Acesta înlocuiește Sistemul actual de declarare la export – ECS-RO destinat procesării declarațiilor vamale de export. Sistemul AES este bazat exclusiv pe schimbul securizat de informații cu operatorii economici. Declarația vamală nu va mai fi tipărită iar documentele justificative se vor transmite exclusiv prin intemediul sistemului. Astfel, interacțiunea umană între operatorii economici și lucrătorii vamali va fi mult redusă.

Începând cu data de 16 martie orele 10.00, operatorii economici vor depune declarații vamale de export în noul sistem.

O serie de facilități sunt acordate operatorilor economici – declaranți, care dețin certificate AEO.

Noul sistem de declarare la export AES oferă beneficii semnificative pentru derularea comerțului, permițând simplificări și facilități în declararea mărfurilor cum ar fi vămuirea centralizată la nivel unional și declarația vamală depusă anterior prezentării mărfurilor.

Mulțumim pentru sprijinul acordat în perioada testării acestui sistem, observațiile și propunerile dvs. au fost de un real folos pentru dezvoltarea corespunzătoare a acestui sistem.

28.02.2024

Încălțăminte pentru copii contrafăcută în valoare de 2.500.000 lei, reținută de inspectorii vamali

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud au reținut 7.000 perechi de încălțăminte pentru copii susceptibilă de a fi contrafăcută. Încălțămintea are o valoare totală de aproximativ 2.500.000 lei și a fost descoperită ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în Ucraina.

În data de 27 februarie 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud – Direcția Regională Vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în Ucraina.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit aproximativ 7.000 perechi de încălțăminte din plastic pentru copii susceptibilă de a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală pentru marca CROCS. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 2.500.000 lei.

În conformitate cu reglementările europene și naționale privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

[ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF]

26.02.2024

Încălțăminte contrafăcută în valoare de 2.000.000 lei, descoperită de inspectorii vamali într-un camion care se deplasa din Polonia către Ucraina

Inspectorii vamali din cadrul Direcției Regionale Vamale Iași au reținut peste 5.000 perechi încălțăminte sport susceptibilă de a fi contrafăcută. Încălțămintea are o valoare totală de aproximativ 2.000.000 lei și a fost descoperită ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate într-un camion care se deplasa din Polonia tranzitând România, cu destinația Ucraina.

 

În data de 22 februarie 2024 la Biroul Vamal de Frontieră Siret – Direcția Regională Vamală Iași s-a prezentat pentru controlul vamal un transport de încălțăminte sport provenind din China care circula pe ruta Polonia – Slovacia – Ungaria – România și se îndrepta către Ucraina, țara de destinație.

Având suspiciuni că marfa din camion este contrafăcută, inspectorii vamali au selectat camionul pentru un control fizic amănunțit. Astfel, cu ajutorul colegilor din cadrul Serviciului Echipe Mobile de la DRV Iași au verificat toată marfa din camion și au constatat că aproape jumătate din ea, 5.170 perechi, era susceptibilă de a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru mărcile Adidas,  Nike și New Balance.

Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 2.000.000 lei.

În conformitate cu reglementările Uniunii Europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

[ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF]

23.02.2024

Fluidizarea traficului frontalier dintre România și Republica Moldova discutată de conducătorii autorităților vamale din cele două țări

Președintele Autorității Vamale Române Marcel Mutescu și Directorul Serviciului Vamal al Republicii Moldova Igor Talmazan s-au întâlnit pentru a discuta modalități concrete de consolidare a cooperării operative pentru fluidizarea traficului frontalier de mărfuri și călători și securizării frontierei comune, în vederea creșterii capacității celor două țări de a răspunde provocărilor actuale.

 

În perioada 21-22 februarie 2024, delegația Autorității Vamale Române, condusă de președintele Marcel Mutescu, a primit vizita de lucru a omologilor săi de peste Prut însoțiți de directorul Serviciului Vamal al Republicii Moldova, Igor Talmazan.

În prima zi a întâlnirii, discuțiile s-au axat pe proiectele aflate în desfășurare la birourile vamale situate la frontiera comună, proiecte care privesc modernizarea infrastructurii, eficientizarea schimbului de informații și a controlului vamal, dar și schimburi de experiență privind aspecte practice de aplicare a legislației vamale europene.

O atenție specială a fost alocată proiectului comun de infrastructură mare „Reabilitarea și modernizarea birourilor vamale de frontieră de pe granița România-Moldova, respectiv birourile vamale Albița-Leușeni, Sculeni-Sculeni și Giurgiulești-Giurgiulești" – RMCO/4.3/1,  care reprezintă unul din proiectele majore de investiţii de importanţă strategică pentru dezvoltarea zonei de frontieră între statele partenere, implementat de Autoritatea Vamală Română, în parteneriat cu Serviciul Vamal al Republicii Moldova.

Cei doi șefi ai administrațiilor vamale au discutat astfel modalități concrete de consolidare a cooperării operative pentru fluidizarea traficului frontalier de mărfuri și călători și securizării frontierei comune, în vederea creșterii capacității celor două țări de a răspunde provocărilor actuale.

„Optimizarea controlul vamal în birourile de pe frontiera comună cu Republica Moldova a constituit tot timpul o prioritate pentru vama română. Modernizarea acestora și îmbunătățirea condițiilor de efectuare a controlului vamal reprezintă un pas foarte important în vederea îmbunătățirii capacității de trecere a frontierei. Am încredere că strânsa cooperarea dintre cele două autorități vamale, confirmată și de aceasta întâlnire, va aduce beneficii importante atât pentru cetățeni cât și pentru schimburile comerciale.”, a menționat președintele Autorității Vamale Române, Marcel Mutescu.

În cea de-a doua zi, delegația Serviciului Vamal al Republicii Moldova a efectuat o vizită la Biroul Vamal de Interior Poștă și Biroul Vamal de Frontieră Otopeni unde inspectorii vamali le-au prezentat modul de desfășurare a controlului vamal al mărfurilor. Acest context a fost unul foarte favorabil pentru reprezentații celor două administrații vamale pentru a face schimb de experiență și bune practici, apreciat ca fiind foarte util în special pentru Serviciului Vamal al Republicii Moldova care dorește înființarea unui punct central pentru gestionarea trimiterilor poștale.

[ANAF] [ANAF] [ANAF] [ANAF]

21.02.2024

Încălțăminte contrafăcută în valoare de 1.300.000 lei, reținută de inspectorii vamali

Încălțăminte contrafăcută în valoare de 1.300.000 lei, reținută de inspectorii vamali

 

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud au reținut aproximativ 500 perechi încălțăminte de damă. Încălțămintea are o valoare totală de aproximativ 1.300.000 lei și a fost descoperită ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în România.

 

În data de 20 februarie 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud – Direcția Regională Vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în România.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit 500 perechi încălțăminte de damă, susceptibilă de a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală pentru marca Alexander Mcqueen. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 1.300.000 lei.

În conformitate cu reglementările Uniunii Europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

[ANAF] [ANAF]

20.02.2024

Autoritatea Vamală Română furnizează date referitoare la cantitățile de grâu și porumb, având ca țară de origine Ucraina

Autoritatea Vamală Română furnizează date referitoare la cantitățile de grâu și porumb, având ca țară de origine Ucraina

 

Referitor la informațiile apărute în mass-media privind punerea în liberă circulație pe teritoriul României a unor categorii de cereale (grâu și porumb) originare din Ucraina, Autoritatea Vamală Română precizează următoarele:

Începând cu data de 02 mai 2023 la nivelul României au fost instituite măsuri restrictive privind anumite produse originare din Ucraina după urmează:

- în perioada 02 mai – 05 iunie 2023, de interdicție la punerea în liberă circulație a grâului și porumbului, cu excepția executării contractelor semnate înainte de intrarea în vigoare a regulamentului (Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/903 al Comisiei);

- în perioada 05 iunie – 15 septembrie 2023, de interdicție la punerea în liberă circulație a anumitor tipuri de grâu și porumb (Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1100 al Comisiei);

- începând cu perioada 13 octombrie 2023 și până în prezent, de punere în liberă circulație a anumitor tipuri de grâu și porumb, doar pe baza unui acord emis de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (O.U.G. nr. 84/2023).

În conformitate cu datele deținute de Autoritatea Vamală Română referitoare la operațiunile vamale cu produse agricole (grâu și porumb), având ca țară de expediție Ucraina, precizăm că în perioada 02 mai – 31 decembrie 2023 pe teritoriul României au fost plasate în regim vamal de tranzit 988.152 tone de grâu și 18.286 tone de porumb (14.584 total operațiuni), iar în perioada 1 ianuarie – 15 februarie 2024, 441.401 tone de grâu, respectiv 300.994 tone de porumb (2.147 total operațiuni).

În privința importurilor, în perioada 02 mai – 31 decembrie 2023 au fost puse în liberă circulație 99.094 tone cereale (grâu, porumb – inclusiv pentru însămânțare), origine Ucraina, din care: 25.214 tone grâu și 71.132 tone porumb, cantități importate potrivit exceptărilor prevăzute de Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/903 al Comisiei.

În perioada 1 ianuarie – 15 februarie 2024 nu au fost efectuate operațiuni de punere în liberă circulație de grâu și porumb, de origine Ucraina, care fac obiectul restricțiilor stabilite prin O.U.G. nr. 84/2023, cu modificări și completări.

Autoritatea Vamală Română acordă permanent o atenție sporită traficului de mărfuri de la frontierele cu Ucraina, în același timp asigurând protecția cetățenilor și a pieței unice prin aplicarea dispozițiilor din legislația unională și națională care instituie măsuri netarifare (restricții și prohibiții) la importul și exportul mărfurilor.

[ANAF]

16.02.2024

Plăci ceramice contrafăcute, reținute de inspectorii vamali

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud au reținut aproximativ 1.500 m.p. plăci ceramice susceptibile de a încălca dreptul de proprietate intelectuală pentru un desen protejat. Plăcile ceramice au fost descoperite ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate în două containere sosite din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în România. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 700.000 lei.

 

În data de 15 februarie 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud – Direcția Regională Vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate în două containere sosite din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în România.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit aproximativ 1.500 m.p. plăci ceramice, susceptibile de a încălca dreptul de proprietate intelectuală pentru desenul protejat „covoare ceramice”.

Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 700.000 lei.

În conformitate cu reglementările naționale și europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

 

 

Informații de context:

Proprietatea intelectuală se referă la creațiile minții, cum ar fi invențiile, operele literare și artistice, desenele și modelele, precum și simbolurile, numele și imaginile utilizate în comerț. Proprietatea intelectuală este protejată prin lege pentru a permite oamenilor să obțină recunoaștere sau beneficii financiare din ceea ce inventează sau creează.

Orice persoană fizică sau juridică poate depune o cerere de înregistrare a unui desen sau model industrial, pentru a-l proteja. Conform definiției enunțate în regulamentul privind desenele sau modelele industriale comunitare, „desen sau model industrial” înseamnă aspectul exterior al unui produs sau al unei părți a acestuia, care îi conferă, în special, caracteristicile liniilor, contururilor, culorilor, formei, texturii și/sau a materialelor și/sau ornamentației produsului în sine.

Titularul unui desen sau model industrial protejat are dreptul să împiedice terții care acționează fără consimțământul său să fabrice, să vândă sau să importe articole care conțin un desen sau model care este o copie a desenului sau modelului protejat.

[ANAF] [ANAF]

15.02.2024

Încălțăminte contrafăcută în valoare de 2.200.000 lei, reținută de inspectorii vamali

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud au reținut 5.400 perechi încălțăminte de damă susceptibilă de a fi contrafăcută. Încălțămintea are o valoare totală de aproximativ 2.200.000 lei și a fost descoperită ca urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în Ucraina. 

 

În data de 14 februarie 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud – Direcția Regională Vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în Ucraina.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit 5.400 perechi încălțăminte de damă susceptibilă de a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală pentru marca SKECHERS. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 2.200.000 lei.

În conformitate cu reglementările Uniunii Europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

[ANAF] [ANAF] [ANAF]

13.02.2024

Precizare de presă

În legătură cu informațiile apărute în mass-media despre perchezițiile procurorilor Direcției Naționale Anticorupție la sediul Direcției Regionale Vamale București, facem următoarele precizări:

 

Autoritatea Vamală Română își reafirmă angajamentul pentru transparență, statul de drept și lupta împotriva corupției.

Așteptăm mai multe informații oficiale pentru a dispune măsurile imediate de izolare a situației și de înlăturare a oricărui risc de vulnerabilizare a activității instituției.

Vă asigurăm că activitatea instituției nu este afectată în niciun fel de această situație.

În paralel, vom lua toate măsurile interne necesare pentru a asigura că această situație este gestionată în conformitate cu standardele etice și legale.

Suntem deplin angajați să promovăm integritatea și etica în toate aspectele activității noastre, iar orice încălcare a acestor principii va fi tratată cu maximă seriozitate.

Raportat la actele procedurale efectuate în prezenta cauză, precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare.

Pentru a evita dezinformarea, vă rugăm să vă informați doar din surse oficiale (www.pna.ro, www.customs.ro).